Profesionali SSGG (SWOT) analizė (Su Pavyzdžiais)

Kodėl SSGG analizė yra galinga ir reikšminga kiekvienam verslui?

Tam, kad turėti kuo didesnį šansą tapti sėkmingu gyvenime ar versle, Jums reikia žinoti Jūsų ar verslo stiprybes, silpnybes, galimybes ir grėsmes(SSGG analizė (SWOT)). Išanalizavus SSGG analizės aspektus, galima pradėti rikiuoti šių aspektų kombinacijas pagal svarbą ir įtaką, bei planuoti strategijas(GGSS analizė(TOWS)).

SSGG analizė padeda lengvai pastebėti galimybes, kurių verslas neišnaudoja. Taip pat SSGG analizė gali padėti užbėgti įvykiams už akių, pastebint ir atliekant tam tikrus strateginius veiksmus , kurie užkirstų kelią tolimesnėms silpnybių, bei grėsmių vystymuisi .Tai yra tikroji SSGG analizės jėga.

Kaip atlikti SSGG analizę?
SSGG analizės matrica

Kaip atlikti SSGG (SWOT) analizę?

Stiprybės (vidinės)Silpnybės (vidinės)
Ką darote gerai, ar geriau už konkurentus?
Kokius turite išteklius kuriais galite pasikliauti?
Kokias stiprybes pašaliniai žmonės ar klientai mato Jumyse?
Kur galėtumėte tobulėti?
Kokių išteklių Jums trūksta ir kokiais ištekliais nepasikliaunate?
Kokias silpnybes pašaliniai žmonės ar klientai mato Jumyse?
Galimybės (išorinės)Grėsmės (išorinės)
Kokios išorinės galimybės yra Jums prieinamos?
Iš kokių tendencijų galėtumėte išgauti naudos?
Kokios išorinės grėsmės gali Jums pakenkti?
Ką Jūsų konkurentai daro teisingai, o Jūs ne?
(SSGG analizės matricos pavyzdys)

Lengvas būdas kaip atskirti profesionalią SWOT (SSGG) analizę yra pažvelgti į analizuojamą turinį matricoje. Profesionalioje analizėje yra traktuojamos stiprybės ir silpnybės kaip vidiniai faktoriai, bei galimybės ir grėsmės kaip išoriniai faktoriai, kurie turi tiesioginę įtaką verslui. Vidiniai faktoriai gali būti tokie, kaip kapitalo turėjimas ar jo stoka, įranga, lojalūs klientai, platinimo kanalai (Angl. Distibution channels), kupina informacijos duomenų bazė. Išoriniai faktoriai gali būti tokie, kaip politiniai ar ekonominiai įvykiai (pvz. 2020 metų krizė, sukelta Covid-19). Taip pat gali būti įvairūs kompanijų ar organizacijų (su kuriomis analizuojamas verslas neturi tiesioginio ryšio) organizuojami renginiai .

SSGG analizės pavyzdys (Apple)

 Šiai SSGG analizei atlikti naudosime “Apple” kompanija.

SSGG SWOT analizes pavyzdys
Stiprybės (vidinės)Silpnybės (vidinės)
1. Inovatyvūs produktai
2. Platus prekinio ženklo žinojimas
3. Puikus maržos santykis
1. Produktų operacinės sistemos ir aksesuarų nesuderinamumas
2. Didelė produktų kaina
Galimybės (išorinės)Grėsmės (išorinės)
1. Auganti rinka
2. Technologinė pažanga
1. Didėjanti konkurencija
2. Didėjantys tarifai
Apple kompanijos SSGG pavyzdys

Stiprybės:

  1. Inovatyvūs produktai – viena didžiausių Apple kompanijos stiprybių yra gebėjimas kurti inovatyvius produktus. Šie produktai yra Ipod, Ipad, Iwatch.
  2. Platus prekinio ženklo žinojimas – tikriausiai būtų sunku Lietuvoje rasti žmogų, kuris nebūtų girdėjęs apie Apple produkciją. Šis prekės ženklas yra vertinamas kaip Nr. 1 tarp kitų pasaulio prekės ženklų.
  3. Puikus maržos santykis – 2020 m. Apple produkto vidutinis pelnas yra apie 38.2%. Šios lėšos gali būti skirtos plėtrai ir tyrimams, ir tai yra viena iš priežasčių kodėl ši kompanija yra patraukli investuotojų akiai.

Silpnybės:

  1. Pagrindinė „Apple“ problema yra operacinės sistemos ir aksesuarų nesuderinamumas – produktai negali būti suderinami su trečiosios šalies (Angl. Third-party) prietaisais ir operacinėmis sistemomis. (kodėl nesuderinama? Čiūrku pakrovėjai veikia)
  2. Didelė produktų kaina – žmonės turintys žemas pajamas neišgali nusipirkti šios kompanijos produkcijos (prarandama dalis klientų).

Galimybės

  1. Auganti rinka – Apple yra auganti kompanija, augančioje rinkoje. Augant BVP pasaulio šalyse, auga ir žmonių kiekis, kurie yra vidutinio-aukštesnio pajamų segmente.
  2. Technologinė pažanga – technologinė pažanga atveria kompanijai kelią užimti didesnę rinkos dalį, gerinant prietaisus, siūlant žmonėms vienas pažangiausių šio laikmečio technologijų.

Grėsmės

  1. Didėjanti konkurencija – technologijoms tobulėjant, Apple kompanijai konkurencija didėja. Tokie technologijų gigantai kaip „Samsung“ ir „Google“ greitai vejasi Apple mobiliųjų telefonų rinkoje.
  2. Didėjantys tarifai – JAV įvedus didesnius tarifus prekėms atkeliaujančioms iš Kinijos, „Apple“ kompanijos marža sumažėjo, todėl kompanijos grynasis pelnas dabar yra mažesnis. Tai reiškia, jog kompanija turės mažiau lėšų investavimui į plėtrą arba „Apple“ produkcijos kainos išaugs.

Kas yra SSGG (SWOT) analizė?

SSGG analizės pagalba galima išanalizuoti kompaniją ir jos konkurencinę aplinką. SSGG analizė susideda iš stiprybių, silpnybių, galimybių, grėsmių.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error

Naudinga informacija? Pasidalinkite

Facebook31
LinkedIn15
Share