Pridėtinės vertės kūrimo grandinės analizė (Su pavyzdžiu)

Vertės kūrimo grandinės paskirtis

Vertės kūrimo grandinės paskirtis yra išanalizuoti kaip kompanija kuria vertę ir sprendžia kliento problemą. Jei kompanijoje kuris nors iš vertės kūrimo grandinės aspektų nekuria vertės, o gal net ir mažina, šis esamas aspektas turi būti modifikuojamas ir derinamas su kitais grandinės aspektais.

Kuo daugiau organizacija sukuria vertės, tuo daugiau ji uždirba. Taip yra todėl, nes kompanija sukurianti daugiau vertės, sau sukuria didesnį konkurencinį pranašumą rinkoje.

Pridėtinės vertės kūrimo grandinės analizė

Pridėtinės vertės kūrmo analizė

Pagrindinės veiklos

Pagrindinių veiklų paskirtis yra siejama tiesiogiai su produkto kūrimu, logistika, vertės kūrimu, pardavimais, rinkodara.

1. Į kompaniją įeinanti logistikos veikla

Šioje veikloje visi vidiniai procesai susiję su žaliavų ar produktų paskirstymu, transportavimu, sandėliavimu. Taip pat, Jūsų santykiai su tiekėju yra viena iš pagrindinių užduočių vystant vertę.

2. Operacijos

Šioje dalyje yra analizuojamas produkto gaminimo procesas nuo gaunamų resursų iki galutinio, vartotojui paruošto naudoti produkto.

3. Iš kompanijos išeinanti logistikos veikla

Išeinamoji logistika, tai veikla, kuri yra atsakinga už produkto paskirstymą ir produkto kelionę iki vartotojo. Šią veiklą sudaro išorinės ir vidinės veiklos, tokios kaip produktų rinkimas, sandėliavimas, paskirstymo sistema.

4. Rinkodara ir pardavimai

Vertės kūrimo šaltiniai susideda iš to, kaip gerai komunikuojate ir kuriate ilgalaikius ryšius su savo klientais, pasiūlant tai, ko Jūsų konkurentai negali. Klientų lojalumas, bei įgyjami nauji klientai yra ilgalaikė sėkmės formulė verslui.

5. Aptarnavimas

Aptarnavimas yra dar viena veikla kuri sukuria pridėtinę vertę. Tai gali būti remontas, techninė pagalba ar kitos paslaugos atliekamos po produkto ar paslaugos pardavimo.

Pagalbinės veiklos

Tai yra pagalbinės veiklos, kurios turi tiesioginį ryšį su pagrindinėmis veiklomis.

Pavyzdžiui technologijų tobulinimas. Technologijos gali tiesiogiai įtakoti visas pagrindines veiklas tokias kaip “Operacijos”. Technologijų pagalba operacijų veiklos gali sumažinti taršą, sutaupyti medžiagas, bei pagreitinti bendrą procesą.

1. Korporacinė struktūra

Tai dalis, kuri yra atsakinga už apskaitą, teisinę sistemą, administraciją ir vadybą.

2. Žmogiškieji ištekliai

Žmogiškieji ištekliai yra svarbiausias veiksnys šioje analizėje. Žmonės, kurie yra protingi, kūrybingi, darbštūs, bei gebantys spręsti klientų problemas, yra ašis apie kurią sukasi visa kompanija. Todėl, kiek verslas bus sėkmingas, priklauso nuo jame dirbančių žmonių.

3. Technologijų tobulinimas

Technologijų vystymasis yra aktualus kiekvienam verslui. Technologijos duoda galimybę verslui būti inovatyviu ir turėti pranašumą rinkoje, sutaupant lėšas ir laiką automatizuojant ar optimizuojant kai kuriuos veiksmus.

4. Pirkimai (Verslas verslui)

Tai yra procesai ir veiksmai, kuriuos atlikdama kompanija randa, derasi, vysto santykius su tiekėjais tam, kad įsigytų reikiamus resursus ir reikmenis, nuo kurių tiesiogiai priklauso sklandus verslo procesas.

Pridėtinės vertės kūrimo pavyzdys – kompanija Apple.

Kompanija Apple. Akcijų biržos simbolis – AAPL

Pridetines vertes kurimo pavyzdys - apple

Apple pagrindinės veiklos

1. Į kompanija įeinanti logistikos veikla

  • Apple turi 200 tiekėjų visame pasaulyje.
  • Šis prekinis ženklas sumažino tiekėjų skaičių tam, kad turėti geresnę savo tiekimo grandinės kontrolę.

2. Operacijos

  • Produktai yra kuriami vidutinės ir aukštesnės klasės segmentui, bei jų lojaliems klientams.
  • Kompanijoje dirba apie 92.000 darbuotoju pilnu etatu.
  • Daug pastangų yra dedama į technologiją ir jos vystymą.

3. Iš kompanijos išeinanti logistikos veikla

  • Apple išskirsto savo produktus į savo prekinio ženklo parduotuves, kurios dažniausiai yra didelio žmonių srauto apsuptyje.
  • Didelės pastangos į aplinkai draugišką produktų įpakavimą.

4. Rinkodara ir pardavimai

  • Kompanija apytikriai investuoja 1.1 milijardą dolerių į rinkodarą.
  • Apple kompanijos reklamos strategija susideda iš televizijos, radijo, žurnalų, laikraščių.
  • Apple segmentai susideda iš
    • Muzikos mėgėjų – Apple Ipod ir Itunes
    • Nuo paauglių iki profesionalų – Apple išmanieji telefonai, planšetiniai kompiuteriai, Macbook.
    • Minia – Apple televizoriai, laikrodžiai, el. knygos.

5. Aptarnavimas

  • Apple kompanija pasižymi aukščiausios kokybės aptarnavimu.
  • Apple suteikia 90 dienų nemokamą aptarnavimą ir vienerių metų garantiją.
  • Kompanijos pardavimų asistentai yra apmokyti ir mandagūs jauni žmonės.

Apple pagalbinės veiklos

1. Korporacinė struktūra

Apple, kaip ir dauguma kitų verslo organizacijų, yra valdoma hierarchine struktūra. Ši struktūra leidžia turėti pilną kompanijos kontrolę, jos generaliniam direktoriui – Tim’ui Cook’ui.

2. Žmogiškieji ištekliai

Nuo pat kompanijos įkūrimo pradžios, Apple įkūrėjas Stev’as Jobsas samdė tik pačius geriausius savo srities žinovus ir jiems mokėjo daug. Ši tradicija yra išlikus Apple kompanijoje iki dabar.

3. Technologijų tobulinimas

Kompanija yra žinoma kaip inovatyvus prekinis ženklas, 2019 metais Apple išleido 16 milijardų dolerių (25% kompanijos pelno) naujiems tyrimams ir inovacijoms.

4. Pirkimai (Verslas Verslui)

Pirkimai yra vienas svarbiausių aspektų, kas kompanijai leido suklestėti ir tapti šiandienos prekinio ženklo ikona. Apple puikiai geba valdyti savo santykius su šimtais tiekėjų. Žinant, jog didžioji dauguma kompanijos tiekėjų yra įsikūrę Azijoje, Apple reikalauja iš savo tiekėjų, jog jie užtikrintų saugias darbo sąlygas jų darbuotojams ir tiektų reikiamo standarto komponentus.

Kas yra pridėtinės vertės grandinė?

Pridėtinės vertės grandinė yra procesų ir veiklų analizė parodanti kaip organizacija kuria vertę.

Kokia yra pridėtinės vertės grandinės paskirtis?

Pridėtinės vertės grandinės paskirtis yra padidinti produkcijos efektyvumą ir sumažinti išlaidas.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error

Naudinga informacija? Pasidalinkite

Facebook31
LinkedIn15
Share